Angrerett ved nettkjøp

En av de største fordelene med å kjøpe ting på nett er at man har angrerett på det man bestiller. Med andre ord kan man ombestemme seg selv om man har betalt for og mottatt varen.

Det er ingen grunn til å fortvile om man har mottatt et produkt som man innser at man ikke er fornøyd med. Da kan man bare returnere varen til den nettbutikken man kjøpe den fra.

Regler
Loven stiller krav til at man må angre seg innenfor 14 dager etter at man mottar en vare fra en leverandør. I denne perioden kan man ombestemme seg angående kjøpet. Da kreves det selvsagt at produktet leveres tilbake i ubrukt tilstand. Det er vanlig at nettbutikkene legger ved et angrerettsskjema som man må fylle ut for å benytte seg av denne rettigheten. Når man har gjort dette returnerer man varen i posten, og betaler da bare for porto. Så lenge man forholder seg til regelverket så skal ikke dette by på store problemer.

Ikke i butikk
Denne typen angrerett gjelder ikke for kjøp i fysiske butikker, men er en særordninger for netthandel. Dette gjør at man har en fordel når man bestiller varene på nett istedenfor å handle dem på den lokale butikken. Når man har angrerett så trenger man ikke å bekymre seg like mye for om man har gjort det riktige valget. Risikoen blir med en gang mye mindre enn ved kjøp hos en tradisjonell forhandler.

Angrerett er en av mange fordeler ved netthandel. Viss man ombestemmer seg innen 14 dager så er det bare å fylle ut angrerettsskjemaet og returnere varen.

Kommentera

Namn *
E-postadress *
Webbplats